Thursday, April 15, 2010

İlk sergimin ardından yaşadıklarım...


Sergi çok başarılı olmuştu..."Yeni bir yaşam" adı altında topladığım takılarımın nerdeyse tümü sahiplerini bulmuş, sergiyi gezenler takılarımla ilgili çok olumlu yorumlar yapmıştı. Her şey yolundaydı, bir şey hariç: Takılar elimden gittiğinde geride hiç bir şey kalmamıştı...Bir tek resim bile ! Takıları sergiye yetiştirme telaşı içinde, takıların satılıp elimden gideceğini, sergi öncesinde fotoğraflarının çekilmesi gerektiğini düşünememiştim !
Ne yapmam gerektiğini bilmiyordum
; ya tüm takıları yeniden yapmalı , ya da tüm satıp teslim ettiğim takıları geri istemeli ve fotoğraflarını çekmeliydim...İkinci seçenek nerdeyse imkansızdı, ilki ise yapmaktan hiç keyif almadığım bir işti. Her takı ilk yapışta yeni bir maceraydı ve bunu seviyordum, ama yeniden yapmak benim için hiç de eğlenceli değildi...Aynı takıyı tekrar tekrar yapmayı hiç bir zaman sevmedim, o yüzden her yaptığım takının bir tarafı değişiktir mutlaka..
Sonraki dönemde asıllarına sadık kalarak takıları sabırla yeniden yaptım, dialarını çektim çünkü 2000 lerin başında henüz dijital fotoğrafçılık yaygınlaşmamıştı, photoshop kullanmayı az da olsa öğrenip, gerekli rötuşları yaptım...Benim için ancak o zaman sergim sona ermiş oldu ve sonrasında yaptığım her takıyı bitirir bitirmez fotoğrafını çekmeyi adet edindim :)))



Bu arada Almanya'da satılmak üzere zincirler tasarlayıp yaptım...Bunlar sonraları takılarımda değişik kombinasyonlarda sıklıkla kullandığım tasarımlar oldu..

No comments: