Thursday, April 15, 2010

Osmanlı'dan esinlenen çağdaş takılar...


2003 senesine yine sergi heyecanı ile girdim. İstanbul Borsası'nı organize ettiği karma serginin konusu Osmanlı Motiflerinin çağdaş yorumuydu. Ayasofya Müzesi Sergi Salonu'nda çok kalabalık bir açılış töreni ile başlayan sergi iki hafta sürdü. Aynı tarihlerde Lütfi Kırdar'da ilk defa düzenlenen 1.Tasarım Fuarı ise organizasyonunu ilk duyduğum andan itibaren mutlaka katılmayı istediğim bir etkinlikti. Aynı tarihlere rastlayan iki sergi... Yoğun bir çalışma sonucu hazırladığım osmanlı koleksiyonunu Ayasofya'da sergilerken, aynı takıların fotoğraflarıyla hazırladığım 10 m2 lik panonun eşliğinde diğer takılarımı da Lütfi Kırdar'da sergiledim. Tezgahımı ve çalışma düzenimi de standıma taşımış, burada takı yapımı konusunda izleyenlere bilgiler vererek o dönemde henüz popüler olmamış bu tasarım ve sanat dalına olan ilgiyi arttırmayı hedeflemiştim...

Sergi sonrasında 2001 yılından itibaren takılarımı sergileyip satan BJK Plaza'daki Gelişi Güzel Tükan'da takılarımı üretip satmaya başladım. 2006 sonuna kadar süren bu ortak çalışma sırasında Accentuc markası için de takılar ürettim ve bu takılar Beymen'de satıldı.

Aynı yıllarda Chala markasını yaratarak Erenköy'de Hitit mağzasında, Akmerkez ve
Nışantaşı Beymen'de ve Beyoğlu'nda Arkeopera mağzasında takılarımı sergiledim ve sattım.

,,,

No comments: